PC: Hald Ctrl-tasten nede og trykk på + for å forstørre eller - for å forminske.
Mac: Hald Cmd-tasten (Command) nede og trykk på + for å forstørre eller - for å forminske.

3. Påmelding til FFF starter 12. mars

Fiks ferigge ferie: Påmeldingen åpner 12. mars

Alle foreldre: Tidspunktet du må sette alarm på telefonen til er:  Tirsdag 12. mars klokken 17.00. Da åpner påmeldingen til Stavangers tradisjonsrike ferietilbud Fiks ferigge ferie.

Denne nyheitssaka er meir enn ein månad gammal. Innhaldet kan derfor vera forelda eller ikkje oppdatert.

Fiks ferigge ferie! Påmeldingen til 2021-sommeren starter 15. mars.

Fiks ferigge ferie er Stavanger kommunes årlige sommmerferietilbud for barn og i år legges det ut nærmere 1400 billetter for barn i alderen 6-13 år.

Barna deltar på en hel uke med dagsprogrammer som tar dem ut på gøyale og spennende turer i distriktet med voksne ledere hver dag i arbeidstid. Tilbudet er fordelt utover kommunedelene gjennom hele sommeren.

Årets program

Programmet er som alltid gøy og variert.

– Vi satser på et variert og godt program med velprøvde, kjekke aktiviteter vi vet barna elsker, sier fritidsleder og programansvarlig Bjørn Hareim.

Han har sammen med fritidsleder Gunn Iren Haaland jobbet siden tidlig januar med årets kjekkeste kabal.

– Her bør alle få en kjekk uke. Vi tilbyr 28 uker med ferieklubb i løpet av sommeren og er innom alle kommunedeler. I tillegg til den ordinære ferieklubben er også populære Lundvågen naturskole og Stavanger kulturskole med i programmet.

Mer informasjon

Informasjon om innhold, billetter, billettkø og kommunedeler som har FFF, finner du som vanlig på stavanger.kommune.no/fff

I år er det nytt med to dager billettsalg.

– Det er for å gi flere mulighet til må få kjøpt billett ettersom det er enorm pågang i det salget åpner. Salget åpner som sagt kl. 17.00 og man kan stille seg i billettkø når som helst i halvtimen før salget åpner. I det salget åpner tildeles alle et tilfeldig nummer i køen, uavhengig av hvem som kom først, sier fagleder Trond Ivan Nilsen.

Sommerbonanza, som er et tilbud for ungdom 13-17. år, åpner også sitt billettsalg samtidig med Fiks ferigge ferie.

– Omtrent 350 ungdommer får bli med på en uke stappet med spennende og kjekke aktiviteter som går høyt og lavt i hele Rogaland, sier fagleder Maria Lea Botnehagen.

trond ivan nilsen foto

Trond Ivan Nilsen