3. Politiet etterforsker mulig drap

Politiet etterforsker mulig drap

Politiet i Stavanger etterforsker et mulig drap på Vestre platå i Stavanger. Området, hvor gjerningen fant sted, er et område med flere kommunale boliger, og kommunen er derfor informert om hendelsen.

Denne nyheitssaka er meir enn ein månad gammal. Innhaldet kan derfor vera forelda eller ikkje oppdatert.

– Vi kan foreløpig ikke gå ut med noe informasjon om saken, da vi ikke har fått vite hvem som er offer og hvem som ellers er berørt, sier direktør for helse og velferd, Eli Karin Fosse, og ber om at spørsmål om saken rettes til politiet.

Psykososialt kriseteam i Stavanger kommune er informert om hendelsen, og i den grad naboer eller andre har behov for bistand fra dem, kan de kontaktes via Stavanger legevakt. Politiet er også kjent med dette, men har foreløpig ikke fanget opp at noen har behov for slik bistand.

– Brukere av kommunale tjenester, som bor i området, vil få tilbud om oppfølging dersom de har behov for det. Medarbeidere fra kommunen vil i løpet av mandag oppsøke området for å avklare om noen har behov for særskilt oppfølging, sier Fosse.

Kontaktpersoner for media:

Direktør for helse og velferd, Eli Karin Fosse, mobil: 992 98 461

Leder for eiendomsavdelingen i Stavanger kommune, Erik Thorsen Hirth, mobil: 908 37 395