3. Se hva som skjer i ditt nabolag

Se hva som skjer i ditt nabolag

Nå kan du sjekke ut Stavangers nye aktivitetskalender

Denne nyheitssaka er meir enn ein månad gammal. Innhaldet kan derfor vera forelda eller ikkje oppdatert.

Illustrasjonsbilde av forsiden på aktivitetskalenderen til Stavanger kommune

Alt samlet i en kalender

I kalenderen finner du enkelt fram til hva som skjer rundt om i hele kommunen. Du kan filtrere arrangementene ut ifra når det skjer, hvor det arrangeres og hva slags type aktivitet det er. I tillegg samles alle gratisaktiviteter i en kategori slik at disse blir enkle å finne.

Atle Melangen og Nina Tunge-Kvamme i Innbygger og samfunnskontakt i Stavanger kommune, er svært fornøyd med at den nye kalenderen.

– Nå kan innbyggerne våre enkelt finne aktiviteter som passer for dem, og vi håper at dette blir et verktøy for barnefamilier, pensjonister, ungdommer og andre som leter et verdifullt fritidstilbud.

Stavanger turistforening er i gang

En av organisasjonene som allerede har tatt aktivitetskalenderen i bruk er Stavanger turistforening. Daniel Strand i turistforeningen er veldig fornøyd.

– Vi i Stavanger turistforening bruker aktivitetskalenderen til å spre de arrangementene og aktivitetene vi gjennomfører i Stavangerområdet. Vi prioriterer aktiviteter som alle kan være med på, og arrangement som er gratis, forteller han.

Han skryter også av funksjonaliteten til løsningen.

– Mitt inntrykk er at kalenderen er veldig intuitiv og enkelt å bruke, og vi håper at så mange organisasjoner og arrangører begynner å bruke den slik at vi får samlet alt som skjer i Stavanger på en side, sier han.

Bli arrangør

Aktivitetskalenderen fungerer slik at at alle som vil kan gå inn og registrere seg som arrangør. Når dette er gjort kan man legge inn de aktivitetene som de planlegger å gjennomføre. Tunge-Kvamme håper at løsningen vil hjelpe de mange mellomstore og små organisasjonene, kulturscenene og frivillige lag, som ikke har store markedsføringsbudsjett.

– Det vil ikke være lov å reklamere for produkter eller tjenester i kalenderen, men ellers er det åpent for alle, sier hun

Du finner kalenderen på denne siden

nina tunge kvamme

Nina Tunge-Kvamme