PC: Hald Ctrl-tasten nede og trykk på + for å forstørre eller - for å forminske.
Mac: Hald Cmd-tasten (Command) nede og trykk på + for å forstørre eller - for å forminske.

3. Si din mening om Stavangers første havbruksplan

Si din mening om Stavangers første havbruksplan

Som første storby i Norge har Stavanger skrudd sammen en egen havbruksplan. Du kan si din mening fram til 20. juni.

Denne nyheitssaka er meir enn ein månad gammal. Innhaldet kan derfor vera forelda eller ikkje oppdatert.

Næringssjef Anne Woie og miljøvernsjef Jane Nilsen Aalhus er svært fornøyde med den nye havbruksplanen som nå er sendt ut på høring.

Stavanger har en betydelig produksjon og leverandørindustri innenfor havbruk.

Temaplanen for havbruk er utarbeidet i samarbeid mellom kommunes klima- og miljøavdeling og næringsavdelingen.

– Dette er en plan som viser hvordan vi kan nå flere av målene vi har satt oss innen både klima og næring, sier næringssjef Anne Woie.

– Stavanger er i en særstilling blant storbyene, og havbruk vil bli enda viktigere i årene som kommer. Derfor er det viktig at vi finner den rette balansen mellom de ambisiøse klimamålene våre og det grønne skiftet, sier klima- og miljøsjef Jane Aalhus.

Les planen og si din mening | Les saksutredningen

Bildet viser Jane Nilsen Aalhus