3. Smitte i Kvernevik barnehage

Smitte i Kvernevik barnehage

Et barn i Kvernevik barnehage har testet positivt for covid-19. Tolv barn og fem ansatte er satt i karantene.

Denne nyheitssaka er meir enn ein månad gammal. Innhaldet kan derfor vera forelda eller ikkje oppdatert.

Alle berørte foreldre og ansatte i barnehagen er informert. Barnehagen har gode rutiner og sjekklister, noe som forenkler arbeidet for smittesporerne.

-  Det er ikke til å unngå at vi innimellom får smittetilfeller, samme hvor flinke vi er. Men det er spesielt synd for små og store i Kvernevik barnehage at det skjer nå, rett før jul, sier barnehagesjef Monica Buvig Stenseth.

Den aktuelle avdelingen åpningen igjen mandag 28. desember.

- Stolt av Stavangerbarnehagene

- Jeg er stolt av barnehagene i Stavanger og hvordan de har klart å balansere smittevern og gi god omsorg til alle barn siden februar, sier barnehagesjefen.

Kvernevik barnehage er en kommunal barnehage som består av to avdelinger.

Pressekontakt:

Virksomhetsleder Sunde/Kvernevik-barnehagene: Gerd Tofteland, 47317429