3. To drop in-lørdager

To drop in-lørdager

Lørdag 27. november  er det drop in i Stavanger ishall og 4. desember blir det drop in-vaksinering i Forum Expo.

Denne nyheitssaka er meir enn ein månad gammal. Innhaldet kan derfor vera forelda eller ikkje oppdatert.

Oppdatert: Vaksineringen flyttes 1. desember tilbake til Forum Expo

Vaksinetjenesten har stor pågang av innbyggere over 65 år som ønsker tredje dose av koronavaksine. Alle vaksinetimer de nærmeste ukene er bestilt, og det er tidvis lang kø for drop in. Direktør helse og velferd Eli Karin Fosse understreker at det er nok vaksiner til alle, og at alle over 65 år skal få 3. dose før jul.

-Vi klarer imidlertid ikke å vaksinere alle på en gang. Vi ber om at folk har litt tålmodighet og sprer seg litt utover ukene fram til jul, sier hun.

Kun drop in på lørdag

Det blir drop in i vaksinsenteret i Forum Expo 4. desember kl. 08.30-14.30.  Kommunene har fått pålegg av regjeringen om å øke vaksinasjonskapasiteten. Stavanger kommune flytter vaksineringen til Forum Expo 1. desember.

Det er også mulig å ta dose 1 og dose 2 på drop in-lørdagene.