3. 14 ansatte i hjemmetjenesten i karantene

14 ansatte i hjemmetjenesten i karantene

En bruker som får hjemmebaserte tjenester fikk mandag påvist covid-19. Det fører til at 14 ansatte i Hillevåg og Hinna hjemmebaserte tjenester må i karantene.

Denne nyheitssaka er meir enn ein månad gammal. Innhaldet kan derfor vera forelda eller ikkje oppdatert.

Oppdatering 7. januar: Alle de aktuelle ansatte har nå testet negativt på test nr. 2, og det står bra til med brukeren som fikk påvist covid-19 i romjulen.

– Alle våre medarbeidere har gjort som de skal og fulgt rutinene, og smitten kan ikke spores til ansatte i kommunen. Selv om de ansatte i hjemmetjenesten har brukt munnbind på jobb, må likevel alle som har vært eksponert for smitten være i karantene, sier Eli Karin Fosse, direktør for helse og velferd.

Alle ansatte i hjemmebaserte tjenester har fått beskjed om å ha lav terskel for å teste seg.

Pressekontakt:

Eli Karin Fosse, direktør for helse og velferd i Stavanger kommune, mob. 99298461