3. AI4Cities søker bedrifter

Søker norske bedrifter som kan utvikle AI løsninger for mobilitet eller energi til EU-prosjekt

I det treårige EU-prosjekt AI4Cities skal ledende europeiske byer, gjennom en før-kommersiell anskaffelse samarbeide med bedrifter for å løse klimautfordringer med kunstig intelligens. Nå vil vi ha med oss norske bedrifter på reisen.

Denne nyheitssaka er meir enn ein månad gammal. Innhaldet kan derfor vera forelda eller ikkje oppdatert.

Nå er den før-kommersielle anskaffelsen kunngjort, og prosjektleder i Stavanger kommune Nils Henrik Haaland håper han får med seg lokale og norske selskaper på reisen.

- Å bli en av de utvalgte leverandørene i AI4Cities vil åpne mange dører i Europa. De vil ikke bare få testet teknologien sin i Stavanger, men også i de andre partnerbyene.

Partnerbyene som deltar i prosjektet er Helsinki, Amsterdam, København, Paris-regionen, Tallin og Stavanger. Sammen skal de se på hvordan kunstig intelligens kan bidra i kampen mot klimautfordringer.

Slik går du fram for å bli en leverandør

All informasjon om den før-kommersielle anskaffelsen finner du på prosjektets offisielle nettside.

Søknadsfristen for å svare på anskaffelsen er 28. februar 2021. AI4Cities startet våren 2020 og varer frem til 2023.

Nils Henrik Haaland
nils.henrik.haaland@stavanger.kommune.no