PC: Hald Ctrl-tasten nede og trykk på + for å forstørre eller - for å forminske.
Mac: Hald Cmd-tasten (Command) nede og trykk på + for å forstørre eller - for å forminske.

3. Åpning av svømmehallen utsatt til 11. april

Åpning av svømmehallen utsatt til 11. april

Stavanger svømmehall åpner torsdag 11. april, vel tre uker etter planen. Kommunen byr til gjengjeld på ekstra byfeirevennlige åpningstider i påsken.

Denne nyheitssaka er meir enn ein månad gammal. Innhaldet kan derfor vera forelda eller ikkje oppdatert.

Uferdig stupebrett i svømmehallen

Den viktigste årsaken til utsettelsen nå på tampen av to års totalrenovering er at anlegget for brann, nødlys og varsling ikke kommer på plass i tide.

- Sammen med entreprenørene i bygget har vi hatt en intens sluttspurt for å kunne ønske innbyggerne våre velkommen tilbake til svømmehallen til avtalt tid, men sikkerheten i bygget verken kan eller vil vi gå på kompromiss med, sier direktør Leidulf Skjørestad.

Skolelever og ordfører åpner hallen

Skolesvømmestevnet, som samler flere hundre elever fra skolene i Stavanger blir flyttet fra 19. mars til 11. april. Elevene blir dermed fremdeles de første som tar i bruk den helt nye svømmehallen i det markante betongbygget fra 1971.

Ordfører Christine Sagen Helgø står for den offisielle åpningen torsdag 11. april. Hallen holder åpent for publikum kl 18.00  - 21.00 denne første dagen. Dagen etter starter påskeferien for skolene.

Påskesvømming

- Da skal svømmehallen være klar til å ta imot alle som har byferie i påsken sier Skjørestad.

Åpningstidene i påskeferien blir:

• Fredag 12. april: 07.00 – 10.00 og 15.00 -  21.00
  • Lørdag 13. april: 10.00 – 16.00 Familiebading
  • Søndag 14 april (Palmesøndag):
  • Alle feriedagene fra og med mandag 15. april til og med mandag 2. påskedag: Familiebading 11.00 – 17.00.

nettsiden til svømmehallen finner du de ordinære åpningstidene etter påskeferien.

Utsetter vedlikeholdsstenging på Gamlingen

Gamlingen, byens utendørs svømmeanlegg ved Mosvangen, skulle etter planen være stengt en uke tidlig i april på grunn av reparasjoner og vedlikehold. Dette er nå utsatt, slik at folk som har ventet tålmodig på svømmehallen i sentrum ikke mister muligheten til å bruke Gamlingen.

I tillegg minner kommunen om at det er god kapasitet i svømmehallene i Kvernevik og på Hundvåg.