3. Barn og ansatte i Hillevåg barnehage i karantene

Barn og ansatte i Hillevåg barnehage i karantene

Tre ansatte, ved to avdelinger, i Hillevåg barnehage er i karantene. Disse er definert som nærkontakter til en person, utenfor barnehagen, som har fått påvist covid-19 smitte. I tillegg er resten av de to avdelingene i ventekarantene.

Denne nyheitssaka er meir enn ein månad gammal. Innhaldet kan derfor vera forelda eller ikkje oppdatert.

Oppdatert 19. mars: De tre ansatte som var nækontakter til en koronasmittet person, har testet negativt for covid-19. Ventekarantenen til deres nærkontakter opphører. De 32 barna og 14 ansatte kan møte som normalt i barnehagen på mandag.

Opprinnelig nyhetsmelding:

– Det er ikke påvist smitte i barnehagen, men på grunn av at det er mistanke om mutert virus ønsker smittevernavdelingen i kommunen å være føre-var. Derfor settes også resten av de to avdelingene, sju ansatte og 32 barn, i ventekarantene. De kan møte som normalt på mandag, dersom det ikke avdekkes videre smitte, sier virksomhetsleder, Bente Sjøthun.

Alle berørte er informert på sms og e-post. Ny e-post sendes ut når testresultatene foreligger.

– Både barn og voksne kan være smittet av covid-19 uten å ha symptomer, så det er veldig viktig at alle følger nøye med, og overholder karantenetiden fullt ut, sier smittevernoverlege Ruth Midtgarden.

Kontaktpersoner for mediene:
Virksomhetsleder Bente Sjøthun, 971 44 903