3. Elever på skolene Teinå og Kampen smittet

Elever på skolene Teinå og Kampen smittet

En elev i 1. trinn på Teinå skole og en elev i 7. trinn på Kampen skole har fått påvist covid-19.

Denne nyheitssaka er meir enn ein månad gammal. Innhaldet kan derfor vera forelda eller ikkje oppdatert.

Teinå skole

Rektor Elisabeth Øgreid på Teinå skole opplyser at 48 elever og ti ansatte på skolen og SFO er satt i karantene.

- Vi har ringt og sendt sms til alle foreldre og foresatte, og sendt ut informasjon på e-post om hvordan de skal forholde seg til karantereglene. De elevene som ikke har fått beskjed om å holde seg hjemme, kan gå på skolen som normalt, sier Øgreid.

Kampen skole

Oppdatering om Kampen skole, 23.3.: Ingen, verken medelever, lærere eller studenter ved Kampen skole fikk påvist smitte etter at en elev hadde testet positivt for korona. Karantenen opphørte fredag 19.03, kl. 13.00. Alle kom tilbake til skolen mandag 22.03. Karantenetiden ble derfor kun to dager.

Onsdag fikk en elev på 7. trinn på Kampen skole påvist covid-19.

25 elever, fire lærere og fire lærerstudenter er satt i karantene. I tillegg er husstandsmedlemmene til de berørte i avklaringskarantene etter mistanke om mutert virus.

- Alle berørte elever, ansatte og studenter er bedt om å teste seg. Først når samtlige har fått negativt testresultat, kan de komme tilbake på skolen, sier rektor Anne Kirsti Drivdal Grytten ved Kampen skole.

Kontaktpersoner for media:

• Elisabeth Øgreid, rektor ved Teinå skole, mob. 95 96 00 21