3. Felles oppstart for skoler og barnehager

Felles oppstart for skoler og barnehager

Torsdag 16. august er det for første gang både skolestart og oppstart av nytt barnehageår i Stavanger.

Denne nyheitssaka er meir enn ein månad gammal. Innhaldet kan derfor vera forelda eller ikkje oppdatert.

Politikerne i kommunalstyret for oppvekst vedtok ifjor felles oppstart av skoleår og barnehageår for 2018/2019. Skolestart, høstferie, vinterferie og skoleslutt er dette skoleåret felles for alle skolene i Stavanger.

Tre felles planleggingsdager

Skole, SFO og kommunale barnehager har også tre felles planleggingsdager; 15. august, 16. november og 2. januar. For de øvrige planleggingsdagene, sjekk skoleruta og barnehagenes nettsider.

Private barnehager følger barnehageåret på samme måte som de kommunale, men de private barnehagene kan ha egne planleggingsdager. Se barnehagens nettsider.

Barnehageåret starter med planleggingsdag 15. august for de kommunale barnehagene. I praksis er oppstartsdato 16. august. Barn som skal begynne i barnehage i høst har fått egne oppstartsdatoer fra og med 15. august og utover.

Skolestart

Torsdag 16. august er det skolestart. Skolen har følgende starttidspunkt:

Elevene på 1. trinn starter kl 09.00
Elevene på 2.-7. trinn starter kl 08.30

Elevene på 8. trinn starter kl 09.00
Elevene på 9. og 10. trinn starter kl 08.30

Sjekk om din skole starter på andre klokkeslett på skolens hjemmeside

Førsteklassing

Har du førsteklassing i år? Eller er ditt barn nyinnflyttet til Stavanger? Se heftet Ny elev i Stavanger