3. 16 nye smittetilfeller i Stavanger

16 nye smittetilfeller i Stavanger

Flere barnehagebarn, skoleelever og ansatte ved de aktuelle virksomhetene er satt i karantene etter nye smittetilfeller i Stavanger mandag 2. november.

Denne nyheitssaka er meir enn ein månad gammal. Innhaldet kan derfor vera forelda eller ikkje oppdatert.

Følgende virksomheter er berørt:

Vaulen skole
En klasse med 27 elever og fire ansatte er satt i karantene etter at en elev har testet positivt.

Kristianslyst skole
To elever i ulike klasser har testet positivt, men den ene eleven har ikke kunnet smitte medelever og ansatte i sin klasse. En klasse med 27 elever og fire lærere er satt i karantene.

British International School of Stavanger
Ved privatskolen British International School of Stavanger på Gausel har én elev fra Stavanger og to elever fra en nabokommune testet positivt på covid-19. Som følge av dette er seks klasser satt i karantene.

Bekkefaret-barnehagene, avdeling Maurtua
Tre voksne og syv barn er i karantene i karantene i ti dager fram til mandag 9. november etter at et barn har fått påvist smitte. Alle som er direkte berørt er varslet.

- Foreldrene ved virksomhetene ble varslet mandag kveld, og nærkontaktene er gått i karantene. De har også fått beskjed om å teste seg, for sikkerhets skyld, sier smittevernoverlege Ruth Midtgarden i Stavanger kommune.

Samlet sett har 16 personer testet positivt på covid-19 mandag. Fire reisereltarte tilfeller og 12 som kan knyttes til kjente klynger.

Pressekontakter:
Skolesjef Jørn Pedersen, mob. 46851272