3. Føre-var-karantene ved to skoler etter mutert virus

Føre-var-karantene ved to skoler etter mutert virus

Hele 10. trinn og ti ansatte ved Gautesete skole og fire ansatte ved Ullandhaug skole er i føre-var-karantene etter mutert virus i en annen kommune.

Denne nyheitssaka er meir enn ein månad gammal. Innhaldet kan derfor vera forelda eller ikkje oppdatert.

– Fire av våre elever på 10. trinn har vært i kontakt med en person som er bekreftet smittet av mutert virus Covid 19. Ingen av de fire har sykdomssymptomer, men har testet seg og er satt i karantene. Alle elevene på 10. trinn, 115 elever og fire ansatte, skal være hjemme i dag, i føre-var-karantene, sier rektor ved Gautesete skole, Knut Ytre-Arne.

Ved Ullandhaug skole er en elev nærkontakt og fire ansatte må her i føre-var-karantene.

Alle de berørte er informert. Det vil bli sendt ut sms-varsling til foresatte på trinnet med oppdatert informasjon. Det vil også bli lagt ut informasjon på skolene sine nettsider.

Kontaktinformasjon for media:
Rektor ved Gautesete skole, Knut Ytre-Arne: 472 597 45.
Rektor ved Ullandhaug skole, Unni Iversen: 992 93 119.
Skolesjef, Jørn Pedersen: 468 51 272.