3. Hjemmehjelperne til hjemmebaserte tjenester

Hjemmehjelperne til hjemmebaserte tjenester

Fra i dag 9. april er Stavanger hjemmehjelp organisert under de fire hjemmebaserte tjenestene i Stavanger kommune.

Denne nyheitssaka er meir enn ein månad gammal. Innhaldet kan derfor vera forelda eller ikkje oppdatert.

Bakgrunnen er at det skal bli lettere for hjemmehjelpere og hjemmesykepleien å samarbeide om å gi felles brukere gode tjenester. Brukerne vil også få færre hjelpere å forholde seg til.

Brukerne får samme hjelp

Brukerne av hjemmehjelpstjenester vil få samme hjelp som før, og vil ikke merke noe særlig til den nye organiseringen. Forskjellen består i at hjemmehjelperne nå holder til i de fire hjemmebaserte tjenestene og at Stavanger hjemmehjelp opphører å være egen virksomhet.

Samme telefonnummer

Stavanger hjemmehjelp kan fortsatt nås på telefon 51 91 43 50 kl. 08.00-15.00 på hverdager. Det nye er at brukerne blir bedt om å taste et nummer på telefonen ut fra hvor de bor og hvilket helse- og sosialkontor de tilhører:
Tastevalg 1: Eiganes og Tasta hjemmebaserte tjenester
Tastevalg 2: Hillevåg og Hinna hjemmebaserte tjenester
Tastavalg 3: Hundvåg og Storhaug hjemmebaserte tjenester
Tastavalg 4: Madla og Tjensvoll hjemmebaserte tjenester

Fritt brukervalg som før

De hjemmebaserte tjenestene tilbyr nå hjemmesykepleie, miljøtjeneste, hverdagsmestring og hjemmehjelpstjenester. Brukerne kan fortsatt velge å få tjenesten praktisk bistand – rengjøring levert av enten Stavanger hjemmehjelp eller de to private leverandørene kommunen har avtale med (fritt brukervalg).