PC: Hald Ctrl-tasten nede og trykk på + for å forstørre eller - for å forminske.
Mac: Hald Cmd-tasten (Command) nede og trykk på + for å forstørre eller - for å forminske.

3. Kommunene på Nord-Jæren går til trinn 2 i den nasjonale gjenåpningsplanen

Kommunene på Nord-Jæren går til trinn 2 i den nasjonale gjenåpningsplanen

Kommunene på Nord-Jæren følger den nasjonale gjenåpningsplanen. Fra torsdag 27. mai blir Sandnes, Sola, Stavanger og Randaberg med på trinn 2 i gjenåpningen.

Denne nyheitssaka er meir enn ein månad gammal. Innhaldet kan derfor vera forelda eller ikkje oppdatert.

Ordførerne i Stavanger, Randaberg, Sola og Sandnes bestemte tirsdag 25. mai at kommunene blir med på overgang til trinn 2 i den nasjonale gjenåpningsplanen fra og med torsdag 27. mai. Ordførerne understreker at det er viktig å følge nasjonale smittevernregler og anbefalinger.

– Smittesituasjonen på Nord-Jæren er for øyeblikket under kontroll og vi følger derfor de nasjonale retningslinjene. Men vi opprettholder anbefalingen om bruk av munnbind i taxi, på offentlig transport og på steder der det ikke er mulig å holde avstandskravet, sier Kari Nessa Nordtun, Tom Henning Slethei, Jarle Bø og Stanley Wirak.

De videregående skolene i de fire kommunene fortsetter på gult nivå til og med fredag 4. juni. Skolene og barnehagene i Stavanger fortsetter også på gult nivå.

Forskrift om meldeplikt for arrangementer videreføres ut juni, men bare for arrangement med over 20 deltakere.

Se hvilke regler som gjelder for trinn 2 i gjenåpningsplanen.

Pressekontakter:

• Kari Nessa Nordtun, tlf. 975 72 258