3. Koronasmitte i tre virksomheter

Koronasmitte i tre virksomheter

Hjemmebaserte tjenester og to botiltak er berørt av smittetilfeller tirsdag kveld.

Denne nyheitssaka er meir enn ein månad gammal. Innhaldet kan derfor vera forelda eller ikkje oppdatert.

17 mottakere av hjemmehjelptjenester skal testes etter at en medarbeider i Eiganes hjemmebaserte tjenester har testet positivt for covid-19. Vedkommende var på jobb 1. og 2. januar, og var i den forbindelse hjemme hos 17 brukere. Tre av disse anses som nærkontakter og blir nå satt i karantene. I tillegg kartlegges sju kolleger. Den ansatte har arbeidet med munnbind.

I to botiltak har to ansatte testet positivt. Dette er ikke botiltak for eldre. I det ene botiltaket er to brukere og én ansatt satt i karantene. I den andre har en ansatt fått konstatert smitte etter at en nærkontakt fikk positivt prøvesvar på søndag. Bofellesskapet var forberedt på at smitten kunne komme, og samtlige ansatte har gått med fullt smittevernutstyr etter at den mulige smitteforbindelsen ble kjent. To kolleger og tre beboere er satt i karantene. I tillegg testes øvrige kolleger og beboere som kan ha vært eksponert for den smittede.

Kontaktperson ved mediehenvendelser:
Direktør helse og velferd Eli Karin Fosse, 992 98 461

Koronainformasjon fra Stavanger kommune: