3. Lengre åpningstid i barnehagene

Lengre åpningstid i barnehagene

Fra mandag 18. mai utvider stavangerbarnehagene åpningstidene. Alle de kommunale barnehagene tar nå sikte på å holde åpent i minimum åtte timer.

Denne nyheitssaka er meir enn ein månad gammal. Innhaldet kan derfor vera forelda eller ikkje oppdatert.

Det konkrete tidsrommet barnehagen holder åpnet avklares i hver virksomhet ut fra dennes forutsetninger og foreldregruppens behov. Det vil derfor i tiden fremover kunne variere noe mellom barnehagene hvilken åpningstid som er gjeldende hos dem.

Barnehagene er avhengig av et fortsatt godt samarbeid med foreldrene for å sikre at levering og henting foregår på en god måte.

Barn av foreldre med samfunnskritiske funksjoner og barn med særlige behov vil fortsatt ha mulighet for et tilbud innenfor det som er åpningstid i normaldrift, f.eks. 07.30 – 16.30. Siden barnehagene nå er åpne i åtte timer understrekes det at et utvidet tilbudet kun gis ved behov.