PC: Hald Ctrl-tasten nede og trykk på + for å forstørre eller - for å forminske.
Mac: Hald Cmd-tasten (Command) nede og trykk på + for å forstørre eller - for å forminske.

3. Lykkeland skaper trafikkendringer

Siste innspurt for Lykkeland – sjekk trafikkendringene

Sesong 2 av TV-serien Lykkeland er inne i den siste innspillingsdelen i Stavanger. Mandag og tirsdag 19. og 20. oktober blir det flere trafikkendringer rundt Bergelandsgata, Storhaugveien og Nedstrandsgata.

Denne nyheitssaka er meir enn ein månad gammal. Innhaldet kan derfor vera forelda eller ikkje oppdatert.

Filminnspilling i Stavanger

Produksjonen av TV-serien er omfattende, og et stort team kommer til å jobbe i sentrale Stavanger-områder i uke 43.

Serien er satt til tidsepoken 70- og 80 tallet. Dette medfører en del arbeid og tiltak for å få området til å se tidsriktig ut.

- Dette er siste innspurt av innspillingen her i byen i denne omgang. Vi vil gjerne benytte anledningen til å takke alle som har blitt berørt for godt samarbeid, sier kommunens arrangementsansvarlig Terje Emil Knutsen.

Produksjonsselskapet har sendt nabovarsler til alle i nærområdet.

Her er trafikkendringene i uke 43:

Bergelandsgata mandag 19. oktober 09.30 – 13.30:

• Bergelandsgata mellom Nytorget og Stiftelsesgata er stengt for gjennomgående trafikk.
  • Asylgata, Pedersbakken er stengt for gjennomgående trafikk.
  • Hetlandsgata mellom Kongsgata og Kongsteinsgata er stengt for gjennomgående trafikk.
  • Kirkebakken mellom Bergelandsgata og Vaisenhusgata er stengt for gjennomgående trafikk.
  • Breibakken mellom Vaisenhusgata og Bergelandsgata er stengt for gjennomgående trafikk.
  • Vi regulerer trafikk ved Hospitalgata og Nytorget mellom opptak.
  • 24 timers Parkeringsforbud i Hetlandsgata mellom Kongsgata og Kongsteinsgata f.o.m 13:30 18.10.20

Storhaugveien mandag 19. oktober – 13.00 – 18.30:

• Storhaugveien mellom Opheimsgata og Avaldsnesgata er stengt for gjennomgående trafikk.
  • Storhaugveien mellom Sandsgata og Oppheimsgata reguleres for gjennomgående trafikk.
  • Øvre Jærgate mellom Storhaugveien og Nedstrandsgata er stengt for gjennomgående trafikk.
  • Sandgata mellom Nedstrandsgata og Jelsagata er stengt for gjennomgående trafikk.
  • Opheimsgata mellom Nedstrandsgata og Jelsagata reguleres gjennomgående trafikk.
  • 12 timers Parkeringsforbud i Storhaugveien f.o.m 09:00 19.10.20

Nedstrandsgata tirsdag 20. oktober – 12.30 – 14.30:

• Nedstrandsgata er stengt mellom Avaldsnesgata og Lysefjordgata. Dette gjelder også gjennomkjøring fra sidegater.

Stavangereren tirsdag 20. oktober – 11.30 – 21.30:

• Vaisenhusgata mellom Hetlandsgata og Erichstrups gate er stengt for gjennomgående trafikk
  • Kirkebakken er stengt for gjennomgående trafikk
  • Breibakken mellom Bergelandsgata og Kongsteinsgata er stengt for gjennomgående trafikk
  • Stiftelsesgata mellom Bergelandsgata og Kongsteinsgata er stengt
  • 24 timers Parkeringsforbud i Vaisenhusgata mellom Hetlandsgate og Erichstrupsgate f.o.m 23:00 19.10.20