3. Markerer overdosedagen 31.august

Markerer overdosedagen 31.august

Overdosedagen markeres i byparken ved Breiavannet onsdag 31. august.

Denne nyheitssaka er meir enn ein månad gammal. Innhaldet kan derfor vera forelda eller ikkje oppdatert.

Stemningsfullt bilde av mange tente telys.

Dagen markeres for å minnes de som døde i overdose.

Verdens overdosedag markeres på samme dato hvert år for å sette søkelys på overdoseutfordringer, samt vise respekt overfor de som har dødd av overdose og deres pårørende.

Arrangement i byparken

I Stavanger markeres dagen med et arrangement i byparken ved Breiavannet. Arrangementet avsluttes med et rosetog fra parken og til St. Petri kirke og en minne- og håpsgudstjeneste. Leder for utvalg for oppvekst og utdanning Eirik Faret Sakariassen er konferansier.

Program

Kl. 15.30: Åpningstale ved fungerende varaordfører Dag Mossige. Sang og musikk ved Mari Hauge.

Kl. 16.30: Appell fra Klara Veronika Tobiassen, A – larm og Anne Schanche Selbekk, KORUS Stavanger.

Kl. 17.00: Rosetog fra parken til St. Petri Kirke. Etter rosetoget er det servering av mat og mulighet for å snakke med hjelpe-, pårørende- og brukerorganisasjoner i St. Petri Kirke.

Kl. 18 Minne- og håpsgudstjeneste i St. Petri Kirke. Alle er hjertelig velkomne til minne- og håpsgudstjeneste. Musikalsk innslag v/Tone Salomonsen.

Stands

Det er også stands fra bruker- og pårørendeorganisasjoner og hjelpeapparat i byparken. Hjerte- og lungeredning vil også bli vist. Stavanger kommune arrangerer dagen sammen med bruker- og pårørendeorganisasjoner. Markering av overdosedagen er et tiltak i nasjonal overdosetrategi.

Arrangementet er på Facebook