3. Mottok Etisk handel-prisen 2022

Mottok Etisk handel-prisen 2022

Stavanger kommune er tildelt Etisk handel-prisen 2022. Kommunen får prisen for fremragende arbeid med etisk handel i offentlige anskaffelser.

Denne nyheitssaka er meir enn ein månad gammal. Innhaldet kan derfor vera forelda eller ikkje oppdatert.

På bildet tar Jakob Ruus, Emilia Tufto og Siri Loen fra Stavanger kommune imot Etisk handel-prisen 2022.

Espen Utaker / Etisk handel Norge

– Vi er både stolte og glade over å ha mottatt Etisk handel prisen for 2022. Det både forplikter, inspirerer og motiverer Stavanger kommune i å fortsette å utforske handlingsrommet, utfordre leverandørene og bidra i arbeidet med å sette etisk handel enda tydeligere på agendaen, sier avdelingssjef for anskaffelsesavdelingen i Stavanger kommune, Elvur Thorsteinsdottir.

Prisen ble delt ut under Etisk handel Norge sin konferanse i Oslo fredag 29. april.

Juryen mener Stavanger kommune er en foregangskommune i offentlige anskaffelser og er et inspirerende eksempel på hvordan offentlige oppdragsgivere jobber systematisk over tid med etisk handel. Stavanger kommune utfordrer status quo og engasjementet smitter over på andre innkjøpsmiljøer, også internasjonalt. Kommunen har blant annet delt sine erfaringer med både det europeiske innkjøpsnettverket ICLEI og for EU-organ.

Les hele juryens begrunnelse

Kontaktperson for media:

Avdelingssjef for anskaffelsesavdelingen i Stavanger kommune, Elvur Thorsteinsdottir, elvur.thorsteinsdottir@stavanger.kommune.no, mobil: 932 07 623.