3. Ny legevaktsjef

Magnus er ny legevaktsjef

– Legevakten er en fantastisk arbeidsplass, sier den nye legevaktsjefen Magnus H. Gudmestad.

Denne nyheitssaka er meir enn ein månad gammal. Innhaldet kan derfor vera forelda eller ikkje oppdatert.

Magnus Haugland Gudmestad er ny legevaktsjef i Stavanger kommune.

Magnus Haugland Gudmestad, legevaktsjef.

Helsesjef Runar Johannessen er svært fornøyd med å ha den nye legevaktsjefen på plass.

Magnus har solid erfaring, kjenner legevakten svært godt og er godt rustet til å lede denne viktige virksomheten i årene som kommer, sier helsesjefen.

Fantastisk arbeidsplass

Den nye legevaktsjefen er utdannet sykepleier. Han har vært avdelingsleder på legevakten siden 2016, og ble konstituert i stillingen i august 2022, før han tiltrådte formelt som ny legevaktsjef 01. september 2022.

Legevakten er en fantastisk arbeidsplass, sier han. Jeg er heldig som jobber med så mange gode kollegaer.

Den nye gode arbeidshverdagen

Legevakten sto i frontlinjen under pandemien, og arbeidshverdagen for de ansatte var i stadig endring.

Nå i starten blir det viktig å finne tilbake til den nye gode arbeidshverdagen, understreker legevaktsjefen, og påpeker at det også blir viktig å bli kjent med de delene av legevakten som han ikke har hatt like god kjennskap til tidligere.

– Jeg har lyst til å bygge videre på alt det gode arbeidet som er gjort for å bedre vårt tilbud, og der ligger også mye av gleden i jobben, sier han, og understreker at han ser frem til arbeidet som venter.

Runar Johannessen

Helsesjef