PC: Hald Ctrl-tasten nede og trykk på + for å forstørre eller - for å forminske.
Mac: Hald Cmd-tasten (Command) nede og trykk på + for å forstørre eller - for å forminske.

3. Nytt smittetilfelle ved Tastarustå skole

Nytt smittetilfelle ved Tastarustå skole

En tredje elev på 9. trinn ved Tastarustå skole har testet positivt på covid-19. Det er nå påvist smitte i tre av fem klasser på trinnet. Ytterligere 14 elever, ni ansatte og to studenter er i karantene.

Denne nyheitssaka er meir enn ein månad gammal. Innhaldet kan derfor vera forelda eller ikkje oppdatert.

- Vi fikk beskjed sent lørdag kveld og alle de aktuelle nærkontaktene er kontaktet, sier rektor ved Tastarustå skole, Heidi Høiland Arnesen.

Fra før av er 46 elever og fem ansatte ved skolen i karantene, etter at to andre elever på 9. trinn testet positivt for covid-19 tidligere denne uka. Ingen av de tre elevene som er smittet går i samme klasse. De to første smittetilfellene kan knyttes til smitteklyngen ved St. Svithun, og det undersøkes nå om også det tredje tilfellet kan knyttes dit.

Det har vært en økning i antallet smitta i regionen den siste uka. Smittevernoverlegen oppfordrer alle til å begrense antallet nærkontakter og teste seg, også ved milde symptomer.

Siste fra kommunen: Økt smitte i regionen: - Begrens antallet nærkontakter

Kontaktpersoner for media:
Heidi Høiland Arnesen, rektor ved Tastarustå skole: 922 50 782.
Jørn Pedersen, skolesjef: 468 51 272.