3. Smitte ved Tasta sykehjem

Smitte ved Tasta sykehjem

En ansatt ved Tasta sykehjem har fått påvist covid-19. Berørte beboere og ansatte skal nå testes.

Denne nyheitssaka er meir enn ein månad gammal. Innhaldet kan derfor vera forelda eller ikkje oppdatert.

Den ansatte har arbeidet med munnbind, og har ikke vært på jobb med symptomer. Til tross for at smitterisikoen er svært liten, vil en gruppe beboere og ansatte som har vært i kontakt med den ansatte bli testet.

Pårørende er varslet, og den aktuelle avdelingen er stengt for besøk til situasjonen er avklart. De øvrige avdelingene holdes åpne.

Nye besøksregler

Fra 31. desember gjelder nye besøksregler ved syke- og aldershjem i Stavanger som blant annet omfatter påbud om munnbind, og nye besøkstider. Les mer om besøksreglene

Pressekontakt:

Eli Karin Fosse, direktør for helse og velferd i Stavanger kommune, mob. 99298461