3. Smitte ved ungdomsskolene Tastarustå og Gosen

Flere smitta ved Tastarustå skole

På Tastarustå har totalt fem elever og én lærer testet positivt for korona i løpet av helgen. Nå blir det hjemmeskole de neste tre dagene. Det er også smitte ved Gosen skole.

Denne nyheitssaka er meir enn ein månad gammal. Innhaldet kan derfor vera forelda eller ikkje oppdatert.

Oppdatert mandag 15. mars:

På Tastarustå ble to tiendeklasser og en gruppe elever på 8. trinn satt i karantene fredag, etter at en ansatt testet positivt på covid-19.

I løpet av helgen har totalt fem av elevene testet positivt. Det er bekreftet at det er tale om mutert virus.

Mandag er situasjonen slik at 15 av 29 pedagoger ved Tastarustå enten er i karantene eller avklaringskarantene.

– For å kunne håndtere situasjonen forsvarlig ser vi oss nødt til å ha digital hjemmeundervisning for så å si alle elevene tirsdag, onsdag og torsdag, opplyser konstituert rektor Anne Katrine Mæland ved Tastarustå skole.

Gosen skole

Om kvelden lørdag 13. mars fikk en elev på 8. trinn ved Gosen skole påvist covid-19. Ni ansatte og fire klasser på 8. trinn på Gosen skole har vært i karantene siden fredag etter at en ansatt fikk påvist covid-19.

– Vi har god kontroll på situasjonen. Berørte foreldre og ansatte blir informert per e-post og telefon om hvordan de skal forholde seg til karantenereglene. Alle foresatte ved skolen har fått sms om hendelsen, sier rektor Anne-Marthe Nygård Basso ved Gosen skole.

Kontaktpersoner for media:

• Anne Katrine Mæland, konst. rektor ved Tastarustå skole, mob. 480 03 363