3. Søker leder og hovedinstruktør til svømmesatsning

Søker leder og hovedinstruktør til svømmesatsning

Stavanger kommune styrker svømmeopplæringen på småtrinnet fra høsten av. I den forbindelse har Norges svømmeforbund ledige stillinger som leder og hovedinstruktør for pilotprosjektet Svøm Stavanger.

Denne nyheitssaka er meir enn ein månad gammal. Innhaldet kan derfor vera forelda eller ikkje oppdatert.

Bilde av barn som svømmer under vann

I samarbeid med Norges svømmeforbund og svømmeklubbene, vil kommunen starte pilotprosjektet Svøm Stavanger i Hundvåg svømmehall skoleåret 2020-21. Norges svømmeforbund er nå på jakt etter administrativ leder i 35% stilling og hovedinstruktør 20% stilling til pilotprosjektet.

- Det er veldig viktig at alle unger lærer å svømme. Disse jobbene er midt i blinken for deg som vil bidra til å utvikle svømmeopplæringen i Stavanger. Det legges opp til et godt samarbeid mellom kommunen og svømmeidretten, til det beste for barn og unge, sier Eirik Faret Sakariassen (SV), leder for utvalg for oppvekst og utdanning i Stavanger kommune.

Gode resultater i Bergen

Om lag 250 elever ved fem skoler vil få prøve ut svømmeopplæring etter en modell som har vært drevet i Bergen kommune siden 2016. 84 prosent av elevene på 4. trinn i Bergen har lært å svømme dette skoleåret.

Målet er å utvide Svøm Stavanger til å gjelde flere haller og skoler året fra skoleåret 2021 og at prosjektet skal omfatte alle elever på 4. trinn fra 2022.

Om stillingene

Svømmeforbundet tar stilling til om det skal ansattes én person i begge stillingene eller om de skal besettes hver for seg. Stillingene er midlertidige engasjementer frem til 30. juni 2021. Tiltredelse administrativ leder/kombinert stilling 1. juni 2020, ved delt stilling tilsettes hovedinstruktør 1. august.2020.

For mer informasjon om stillingene, se hele utlysningen

Søknadsfrist: snarest og innen 30. april 2020.

Kontaktperson: Hanne-Guri Arnesen, Norges Svømmeforbund, tlf 902 98 561