PC: Hald Ctrl-tasten nede og trykk på + for å forstørre eller - for å forminske.
Mac: Hald Cmd-tasten (Command) nede og trykk på + for å forstørre eller - for å forminske.

3. Støtte til næringsutvikling desember 22

Støtter næringslivet med 3,5 millioner kroner

11 næringsaktører har fått til sammen 3,5 millioner kroner i støtte til næringsutvikling. Se listen over hvem har mottatt støtte her.

Denne nyheitssaka er meir enn ein månad gammal. Innhaldet kan derfor vera forelda eller ikkje oppdatert.

Bilde av folk i arbeid

Foto: Elisabeth Tønnessen, Stavanger Business Region

Stavanger kommune jobber aktivt med å stimulere til utvikling og etablering av prosjekter som kan bidra til verdiskaping, arbeidsplasser og omstilling i næringslivet. To ganger i året lyses det ut midler til næringsstøtte hvor aktørene kan søke om midler.

Tiltakene som får støtte må ha betydning for flere aktører i en bransje, eller være et løft for det regionale økosystemet for innovasjon og entreprenørskap.

I tillegg må initiativene som støttes kunne kobles på ett eller flere av våre satsingsområder:

⚡️ Energihovedstaden

🐑 Landbruk og Havbruk

👨🏼‍🎓 Industri, teknologi og kompetanse

💃🏼 Opplevelse, reiseliv og kultur

Formannskapet vedtok å støtte 11 aktører i møtet 8. desember 2022. Her er listen over de 11 som har fått støtte:

• Gründerlab AS – et vekstprogram for gründere og oppstartselskaper
  • YAGO AS – en arena for utvikling og etablering av tjenester for ubemannet luftfart i urbane strøk
  • Næringsforeningen i Stavanger - planlegging og gjennomføring av ‘Sirkulærfestivalen’ i 2023
  • Mobility Forus AS - utvikling av nytt mobilitetskonsept og testfasiliteter
  • Teal AS - innovasjonsnettverk for veksthusnæringen
  • Litlestøl…Det Lille Ville AS - mulighetsstudie for etablering av hermetikksamvirke
  • Gladmat AS - planlegging og gjennomføring av matfestivalen Stavanger Food and Fun 2023
  • Walk in the Park - faglig og sosialt nettverk for arbeidstakere i regionen
  • Anders S. Rettedal/Klostergarden - visningssenter for matkultur
  • Rogaland i Miniatyr AS - forprosjekt for realisering av Rogaland i Miniatyr
  • Youngfish AS - nettverk og møteplass for unge som jobber i havbruksnæringen

Les mer om aktørene og hele saken her.