3. Taxisjåfører smittet

Taxisjåfører smittet

Fem sjåfører fordelt på Bryne Taxi, Vibå Jærtaxi og Stavanger Taxi har testet positivt på covid-19. Personer som har reist med taxiselskapene i perioden 10. til 17. desember må være særlig årvåkne for symptomer.

Denne nyheitssaka er meir enn ein månad gammal. Innhaldet kan derfor vera forelda eller ikkje oppdatert.

Smittesporere jobber nå med på få oversikt over nærkontaktene. Smittevernoverlege Ruth Midtgarden i Stavanger kommune forklarer at denne typen saker medfører et omfattende detektivarbeid.

- Basert på det vi vet, oppfordrer vi særlig alle som har brukt taxiselskapene de aktuelle dagene fra holdeplasser på Bryne, eller til og fra flyplassen, om å følge ekstra godt med på eventuelle symptomer for covid-19. Folk bør ha lav terskel for å teste seg ved symptomer, understreker hun.

Slik kan du bli testet i Stavanger

Pressekontakter:

• Kommuneoverlege Roman Benz, Klepp kommune, mob. 481 36 838