3. Tredje koronadødsfall på Ramsvigtunet

Tredje koronadødsfall på Ramsvigtunet

En fullvaksinert beboer i slutten av 90-årene ved Ramsvigtunet sykehjem og bofellesskap døde onsdag 24. november i forbindelse med utbruddet av koronavirus.

Denne nyheitssaka er meir enn ein månad gammal. Innhaldet kan derfor vera forelda eller ikkje oppdatert.

Dette er det tredje dødsfallet ved sykehjemmet knyttet til smitteutbruddet.

-Min dypeste medfølelse går til de pårørende, sier direktør helse og velferd Eli Karin Fosse.

Alle de tre avdøde, som var i 80- og 90-årene, var fullvaksinert, og fikk medisinsk oppfølging på grunn av redusert allmenntilstand.

Ikke påvist smitte på en uke

Til sammen 24 fullvaksinerte beboere og 24 ansatte, for det meste fullvaksinerte, ble smittet i utbruddet som startet 5. november. Det er nå ikke påvist smitte ved sykehjemmet siden 18. november. Alle beboere og ansatte har blitt testet hvert tredje døgn. Dette for å avdekke smitte og iverksette tiltak for å stanse utbruddet.

Sykehjemmet er friskmeldt

Sykehjemmet er erklært friskmeldt, mens det skal tas en runde til med tester i bofellesskapene. Besøkende oppfordres sterkt til å bruke munnbind, og alle besøk må inntil videre skje på beboerrommene. De pårørende har samtykket til at Stavanger kommune informerer om dødsfallet.

Kontaktperson:
Direktør helse og velferd Eli Karin Fosse, 992 98 461.