3. Bli valgmedarbeider!

Bli valgmedarbeider!

Vil du bidra til å gjennomføre årets viktigste begivenhet i kommunen? I september er det valg, og vi trenger valgmedarbeidere.

Denne nyheitssaka er meir enn ein månad gammal. Innhaldet kan derfor vera forelda eller ikkje oppdatert.

Martha Rødde er valgansvarlig i Stavanger kommune

I Stavanger gjennomfører vi kommunestyre- og fylkestingsvalg søndag 10. september og mandag 11. september.

– Vi søker valgmedarbeidere til både forhåndsstemmeperioden og selve valgdagene som skal ha ansvar for å veilede velgere og ta imot stemmer, forteller valgansvarlig Martha Rødde.

Planleggingen av valggjennomføringen er i full gang.

– Å være valgmedarbeider er en viktig og spennende jobb, og vi har mange som stiller opp år etter år, sier Rødde.

Elektronisk søknad

Du kan søke deg som valgmedarbeider både til forhåndsstemmeperioden og til valgdagene.

Behandling av søknader

Tilbud om å bli valgmedarbeider blir sendt ut fortløpende.

Kvalifikasjoner

Valgloven stiller strenge krav til korrekt valgresultat. Som valgmedarbeider må du derfor være nøyaktig og kunne jobbe under press.

Alle valgmedarbeidere må fylle 18 år i løpet av 2023 og være under 70 år. Valgmedarbeidere kan heller ikke stå som listekandidater ved det aktuelle valget. Videre må du være vant til å bruke pc og beherske norsk både muntlig og skriftlig.

Les alt om valget her.

Hvor mange dager er det igjen til valget?

-1 år
139 dager