3. Drop-in for dose 1 mandag–fredag

Drop-in for dose 1 mandag-fredag

Hver dag er nå drop-in-dag for dose 1 i Forum Expo på Tjensvoll.

Denne nyheitssaka er meir enn ein månad gammal. Innhaldet kan derfor vera forelda eller ikkje oppdatert.

Hege og Marita på vaksinesenteret. Foto: Øyvind Berekvam

Vaksinesenteret er åpent 08.00–14.00 og 15.30–21.00 mandag til fredag. Senteret stenger for pause 11–12 og 18.30–19.30 hver dag.

Stikk innom og bli stukket

Hvis du enda ikke har tatt koronavaksine, kan du stikke innom i åpningstiden og få satt dose 1. Det er ikke nødvendig å bestille time, men du må registrere deg for vaksinering dersom du ikke har gjort det før. Registrer deg her i ReMin
Du kan også bestille timeavtale for dose 1, hvis du heller vil det.

Ønsker at flere vaksinerer seg

Tidligere har det kun vært mulig med drop-in for dose 1 på torsdager. Nå er det altså mulig med drop-in hver dag for dose 1.

– Vi gjør dette for å senke terskelen for å få flere til å ta dose 1 av koronavaksine. Det er fortsatt mange i aldersgruppen 25–39 år som ikke har tatt vaksinen, sier leder for vaksinesenteret Marianne Amdal.

Timebestilling for dose 2, unntatt for studenter

For vanlige innbyggere gjelder fortsatt timebestilling for dose 2. Stavanger kommune har kun drop in for dose 2 for studenter, og det skjer på lørdagene 21. og 28. august kl. 10–12 og 13–16. Les mer om studentvaksinering

Slik finner du fram til Forum Expo på Tjensvoll.