3. Valg 2021: Er du i karantene eller isolasjon på valgdagene?

Valg 2021: Er du i karantene eller isolasjon på valgdagene?

Velgere som er i karantene eller isolasjon som følge av covid-19 skal ikke stemme på de ordinære stemmestedene. De får et eget tilbud.

Denne nyheitssaka er meir enn ein månad gammal. Innhaldet kan derfor vera forelda eller ikkje oppdatert.

Valgbrakken på Hillevåg torg.

Valgbrakken på Hillevåg torg, ved Kilden.

Stavanger kommune gjennomfører Stortings- og sametingsvalget søndag 12. og mandag 13. september.

Er du i karantene, kan du stemme i valgbrakken på Hillevåg torg søndag 12. september mellom klokken 15.00 - 20.00. Husk munnbind. Dersom du ikke har mulighet til å komme til valgbrakken, kan du søke om å stemme hjemme.

Velgere som er i isolasjon må stemme hjemme. Manntallsførte velgere i Stavanger kommune kan søke om hjemmestemming frem til kl. 10.00 mandag 13. september. I søknaden må du oppgi at det gjelder isolasjon grunnet covid-19.

Søknaden kan du sende til: martha.rodde@stavanger.kommune.no.