3. Hjelp oss med vaksineringen: Oppdater kontaktinformasjonen din!

Vaksine: Har du oppdatert kontaktinformasjonen din?

Rundt 2800 innbyggere i alderen 18-64 år har enda ikke registrert sine mobilnumre i kontakt- og reservasjonsregisteret i forkant av massevaksinasjonen. Er du en av dem?

Denne nyheitssaka er meir enn ein månad gammal. Innhaldet kan derfor vera forelda eller ikkje oppdatert.

vaksinene

Da er det fint om du går inn på norge.no og oppdaterer kontaktopplysningene dine så snart som mulig. Stavanger kommune bruker mobilnummeret som er lagt inn i registeret for å kontakte deg med tilbud om koronavaksinering.

Innbyggere i alderen 18-64 år skal massevaksineres i vaksineringssentrene Forum Expo, Mastrahallen og Finnøy fleirbrukshall. Kommunen bruker mobilnummeret du har lagt inn i kontaktregisteret for å gi deg tilbud om koronavaksinering.

Stavanger kommune har en vaksineplan i tre faser; fase 1 er vaksinering av beboere på alders- og sykehjem som på det nærmeste er ferdigvaksinert. Fase 2 er innbyggere over 65 år og de med underliggende sykdommer som fastlegen kontakter og vaksinerer. Fase 3 er massevaksinering av innbyggere som i Stavanger gjelder 18-64-åringene.

Massevaksineringen er ventet å starte over påske, avhengig av tilgangen på vaksiner. Cirka 90.000 innbyggere mellom 18 og 64 år har registrert mobilnummeret sitt, mens cirka 2800 enda ikke har gjort det.

– Vi oppfordrer alle innbyggere om å sjekke at opplysningene er riktige og oppdaterte. Det vil gjøre massevaksineringen smidigere, sier direktør for helse og omsorg, Eli Karin Fosse.

Slik oppdaterer du informasjonen:

Du finner oppskriften på hvordan du endrer opplysningene på norge.no.

Fakta:

• Stavanger kommune skal tilby koronavaksinasjon til kommunens innbyggere.
  • Det er ikke nødvendig å ta kontakt med kommunen eller fastlegen for å registrere seg eller sette seg på venteliste.
  • Du vil bli kontaktet eller få et varsel når det nærmer seg din tur til å vaksineres.

Mer informasjon om vaksine i Stavanger:

Kontaktperson:
 Eli Karin Fosse, direktør for helse og omsorg.