3. Jorunn og Svein Nordbøe er Årets frivillig 2021

Jorunn og Svein Nordbøe er Årets frivillig 2021

Ekteparet Jorunn og Svein Nordbøe er tildelt Stavanger kommunes pris Årets frivillig 2021 for sin innsats med å skape gode og sosiale fellesskap på Skipper Worse.

Denne nyheitssaka er meir enn ein månad gammal. Innhaldet kan derfor vera forelda eller ikkje oppdatert.

Jorunn og Svein Nordbøe ble kåret til Årets frivillig 2021 for innsatsen med å skape gode og sosiale fellesskap på Skipper Worse. Prisen ble delt ut av varaordfører Dagny Sunnanå Hausken under festforestillingen for frivillige, søndag 5. desember 2021.

Prisen ble overrakt av varaordfører Dagny Sunnanå Hausken under festforestillingen for frivillige i Stavanger søndag 5. desember.

I juryens begrunnelse står det at Jorunn og Svein Nordbøe har gjort en forskjell i mange menneskers liv med sitt brennende engasjement på møteplassen og aktivitetssenteret Skipper Worse gjennom flere år. De gjør et viktig helseforebyggende arbeid for seniorer, godt forankret i Stavanger kommunes satsing Leve HELE livet. Svein er blant annet instruktør på trening tre ganger i uken, er med i vaktmestergruppen og gir trøst og støtte når de trengs. Jorunn er linedance-instruktør og aktiv i strikking til inntekt for sentrene

- Mange eldre sitter mye alene. I de 12 årene vi har vært frivillige på Skipper Worse har vi vært opptatt av å få folk ut i naturen og bidra til sosiale aktiviteter. Gleden du selv får ved å glede andre, er stor, sier Svein Nordbøe.

Om prisen

Prisen «Årets frivillig» ble delt ut for første gang i 2019. Den går til én eller flere personer, institusjoner eller organisasjoner i Stavanger som gjør en innsats for medmennesker i nye Stavanger. Prisen er på kr. 25.000, og pengene er øremerket formålet prisvinneren er opptatt av.

Les mer om hvordan Stavanger kommune legger til rette for frivillig arbeid