3. Høring: Hvordan skaper vi gode nærmiljø?

Høring: Hvordan skaper vi gode nærmiljø?

Hva kan vi gjøre for at det skal bli enklere å engasjere seg i utviklingen av lokalsamfunnet? Hvordan skal vi jobbe for å få driftige lokalmiljø, der kommunen utvikler og gjennomfører oppgavene sammen med innbyggerne? Du kan si din mening fram til 15. august.

Utsikt over Stavanger sentrum

I Strategi for nærmiljøutvikling og samfunnsdialog, som nå er ute på høring, legger vi rammene for dette arbeidet de neste årene. Strategien skal definere kommunens arbeid og rolle som tilrettelegger og brobygger, men vi i kommunen har ikke «heila vedet» selv. Derfor ønsker vi innspill fra deg.

–  Kommunen skal utforske og eksperimentere sammen med innbyggere, lokalt næringsliv, frivillige organisasjoner og andre. Derfor vil vi invitere nye deltakere inn til å være med å løse utfordringene sammen med oss. Det er spennende å sette nærmiljøutvikling, nærdemokrati og samfunnsdialog sammen i en felles plan og få fram synergiene, sier rådgiver for innbyggerdialog, Milena Suboticki.

Strategiutkastet som nå er på høring er utarbeidet på tvers av tjenesteområdene innbygger- og samfunnskontakt og by- og samfunnsplanlegging. Samtidig har flere andre avdelinger vært involvert og vi sitter igjen med et ganske spennende stykke arbeid.

Milena Suboticki

rådgiver