2. Kultur og fritid
  3. Tur og natur
  4. Stavanger botaniske hage
  5. Informasjon om den botaniske hagen

Informasjon om den botaniske hagen

Kort fortalt

• Stavanger botaniske hage er åpen hele døgnet, hele året. Det er gratis å besøke oss!

Dahlia 'Seduction'

Om Stavanger botaniske hage

Samlingene i Stavanger botaniske hage omfatter mer enn 3000 ulike arter og sorter. Vi kan derfor vise fram et mangfold av planter fra hele verden.

Plantemangfoldet og samlingene er organisert etter temaene mat, sanser, historie, geografisk utbredelse og estetikk.

Stavanger botaniske hage er en av seks botaniske hager i Norge, og mer enn 500 botaniske hager i Europa. På verdensbasis finnes det mer enn 2500 botaniske hager og arboret, i 148 land.

Hvilke arter har vi?

Publikum kan søke på planter i samlingene våre på vår Hageutforsker: https://stavanger.gardenexplorer.org/

Stavanger botaniske hage har sitt eget veksthus, der mesteparten av materialet dyrkes fram fra frø.

Se også kart, samt informasjon om parkering og transport.

Stavanger botaniske hage

Besøksadresse: