3. - Vår dypeste medfølelse

- Vår dypeste medfølelse

Fungerende ordfører Dag Mossige uttrykker sin dypeste medfølelse til alle berørte og hele Oslos befolkning etter skytetragedien i Oslo.

Dag Mossige (Ap). Foto: Carina Johansen

To personer er bekreftet omkommet og mange er skadd etter skytingen i Oslo natt til lørdag. Politiet etterforsker hendelsen som terror.

- Uvirkelig

Fungerende ordfører Dag Mossige er rystet over hendelsene i hovedstaden.

- På vegne av Stavanger kommune vil jeg uttrykke min dypeste medfølelse med de pårørende og alle som er rammet. Det er uvirkelig at slikt kan skje i trygge Norge, sier Mossige.

- Jeg forstår at mange er redde nå, spesielt i det skeive miljøet. Til de vil vi si: Frihet og mangfold går til kjernen av hvem vi er. Det er fundamentale menneskerettigheter vi aldri kommer til å inngå kompromisser over, og som angår oss alle, fastslår han.

Pride-festival til høsten

Ordføreren i Stavanger vil delta på festivalen på Stavanger på Skeivå lørdag 3. september.

- Jeg håper det blir en markering som virkelig viser at vi som samfunn ikke lar oss skremme, sier Mossige.

Dag Mossige (Ap)

Se verv.