3. Alt er klart for Barnas sommer

Alt er klart for Barnas sommer

Påmeldingen til en lang rekke aktiviteter for barn og unge – i samtlige kommunedeler har nå åpnet. Tilbudet spenner fra japansk kultur, via kunst, musikk, teater til programmering og idrett.

Barnas sommer.

Kommunestyret i Stavanger har bestemt at Barnas sommer skal være et fast tiltak. Det betyr at byens barn kan velge blant mange gratistilbud i sommerukene. Flere tusen barn og unge deltok i ordningen i 2020 og 2021, og tilbudet er omfangsrikt i år også.

I Barnas sommer er det de frivillige organisasjonene og de sosiale entreprenørene som står for tilbudene. Kommunen leverer den økonomiske støtten som trengs for å gjøre tilbudene gratis. Det har vært et mål å sikre et variert tilbud i alle kommunedelene.

Tilbudene strekker seg fra uke 26 til uke 32, og det er over 70 ukesaktiviteter på programmet.

Du kan også lese mer om flere av tilbudene på stavanger.kommune.no/barnassommer. Bruk filtreringen for å finne tilbudene du ønsker deg:

(Eventuelle manglende påmeldingslenker vil være på plass i løpet av neste uke)

Kjerstin Ropeid

Rådgiver, ungdom og fritid