3. Stavanger svømmehall og Gamlingen åpner for organisert svømming 2. juni

Tre haller åpner for organisert svømming

Stavanger svømmehall, Gamlingen og Kvernevik svømmehall åpner for organisert svømming 2. juni. Idrettslagene må levere en egenerklæring til idrettsavdelingen i kommunen.

Beredskapsledelsen i Stavanger kommune besluttet 27. mai at svømmeanleggene i kommunen kun åpnes hvis det også blir tillatt å bruke dusjer og garderober. I en pressekonferanse 28. mai varsler regjeringen at garderober og dusjer nå kan åpnes, så lenge 1 meters-avstanden kan overholdes.

Tre svømmehaller åpnes 2. juni

I første omgang åpnes Stavanger svømmehall, Gamlingen og Kvernevik svømmehall for organisert svømming, basert på behovene til den organiserte idretten.

-Kun den organiserte svømmeidretten tilknyttet svømmealliansen i Stavanger og Olympiatoppen Sørvest (OLT) får bruke svømmehallene, sier fagleder idrett Monika Eie.

Idrettslagene må fylle ut og levere et egenerklæringsskjema på mail til idrettsavdelingen i kommunen. Mer informasjon om dette er sendt idrettslagene på mail.

Mulig åpning for publikumssvømming

2.mars ble svømmehaller og skolebasseng stengt i hele landet som følge av Covid-19 – forskriften §14b. Regjeringen har en intensjon om å åpne for publikumssvømming fra 15. juni. Det skal utarbeides en smittevernveileder som skal legge føringer for hvordan åpningen av svømmeanleggene skal foregå. Mer informasjon om dette kommer senere.
Kontaktperson for media:

Fagleder idrettsavdelingen Monika Eie, tlf.: 957 56 200