3. Elever smittet ved Johannes læringssenter

Totalt 16 smittede ved Johannes læringssenter

Ytterligere to elever og to ansatte ved Johannes læringssenter har testet positivt for covid-19. I alt er 16 personer bekreftet smittet. 101 elever og 20 lærere er i karantene.

Fire nye tilfeller mandag

Totalt har det nå kommet fram 16 smittetilfeller på Johannes læringssenter siden torsdag ettermiddag. Siden søndag ettermiddag er det påvist smitte i 3 nye klasser og hos en ansatt.

Totalt er nå 20 ansatte og 101 elever og barn i karantene.

– Alle berørte er informerte. For å få oversikt over situasjonen vil hele voksenopplæringen ha digital hjemmeundervisning neste uke. Planlagte samfunnskunnskaps- og statsborgerskapsprøver går som planlagt, sier rektor Harald Nedrelid.

Fem nye smittetilfeller søndag
En ansatt ved innføringsbarnehagen har testet positivt for covid-19. Den ansatte har vært i karantene og er nærkontakt til barnet i innføringsbarnehagen, som fikk påvist smitte på fredag.

De fire andre smittetilfellene er knyttet til voksenopplæringen. To er elever på norskkurs og to er elever ved grunnskolen for voksne. Siden tre av de smittede ikke har vært på skolen i smitteførendeperiode, er det bare 11 elever og to ansatte ved grunnskolen for voksne som nå må i karantene.

Alle elevene får tilbud om hjemmeskole i karanteneperioden.

Hjemmeundervisning også i Flyktningtjenesten
Flere av elevene ved voksenopplæringen ved Johannes læresenter er også del av introduksjonsprogrammet for flyktninger i regi av Flyktningtjenesten i kommunen. Gruppeundervisningen som Flyktningetjenesten har på ettermiddagen, holdes stengt neste uke. De som vil få tilbud om digital undervisning vil bli kontaktet på mandag.

Kontaktpersoner for media:
Rektor ved Johannes læringssenter, Harald Nedrelid, 924 81 130.
Skolesjef, Jørn Pedersen, 468 51 272.