3. Endringer i kulturavdelingen

Endringer i kommunens kulturavdeling

Korona-epidemien fører til endringer i kulturavdelingen i Stavanger kommune. Ut dette og neste år vil kultursjef Arnfinn Bjerkestrand gå over i en strategisk rådgiverrolle. Kristina Ehrenberg-Rasmussen blir konstituert kultursjef i perioden.

Kristina Ehrenberg-Rasmussen

Kultursjef Kristina Ehrenberg-Rasmussen

Covid-19 har grepet inn i både arbeids- og hverdagsliv for de fleste, og lite tyder på at pandemien blir kortvarig. Kultursjef Arnfinn Bjerkestrand defineres inn i en av FHIs kriterier for risikogruppe, og har derfor utøvd sin rolle som kultursjef gjennom fjernledelse den siste tiden. Direktør Herbjørn Tjeltveit opplyser at de nå gjør endringer både for å ivareta Bjerkestrand og for å sikre at kommunen har en kultursjef som kan være fysisk til stede på arbeidsplassen.

-  Vi har funnet fram til en løsning til det beste både for enkeltansatte og avdeling, sier Tjeltveit.

Kristina Ehrenberg-Rasmussen hentes fra egne rekker i kulturavdelingen og vil konstitueres fra 13.10. Som konstituert kultursjef vil hun overta personalansvaret og tre inn i de funksjonene som følger kultursjefstillingen fram til 01.01.2022.

Fram til utgangen av 2021 vil Arnfinn gå over i en rådgiverrolle i avdelingen. Han vil i perioden jobbe med strategisk utvikling, samt gi faglige råd til den konstituerte kultursjefen.

Fakta:

Punkt 4.9 i kommunens veileder for bruk av hjemmekontor:
«Ansatte i risikogruppe for covid-19 (eller ansatte som har familiemedlemmer i risikogruppen) skal fortsatt ha hjemmekontor»

Kontaktperson:

Herbjørn Tjeltveit, direktør for innbygger og samfunnskontakt, 475 09 105