3. Fortsatt nei til ulovlig utleie av sparkesykler fra kommunal grunn

Fortsatt nei til ulovlig utleie av sparkesykler fra kommunal grunn

Stavanger kommune vil fortsatt ikke akseptere utleie av sparkesykler fra kommunal grunn uten avtale med kommunen. Det ble firmaet som i helgen satte ut utleiesykler i Stavanger informert om på et møte tirsdag.

- Vi kom nok fram til en felles forståelse om at det trengs en avtale med kommunen for å drive slik utleie fra kommunale arealer. Selskapet antydet at de vil vurdere å finne andre og lovlige måter å fortsette driften på i Stavanger.

- De er også informert om at vi fortsetter å hente inn utleie-sparkesyklene deres dersom de ikke avslutter virksomheten fra kommunens arealer før en eventuell avtale er på plass, sier park- og veisjef Torgeir Esig Sørensen.

Selskapet vil få sparkesyklene utlevert mot å betale gebyret for innhenting, slik andre må når de har fått beslaglagt vogner, båter eller andre hensatte gjenstander.

Dialogmøte

I tråd med vedtaket i kommunalstyret for utbygging (lenke til vedtaket her) vil kommunen, forhåpentligvis allerede i løpet av neste uke, invitere aktørene som har vist interesse for å drive utleie av sparkesykler fra kommunale arealer i Stavanger til et dialogmøte.

Deretter blir et forslag til avtale for slik utleievirksomhet lagt fram for KMU, til utvalgets møte i slutten av september.