3. Hovedopptaket i barnehage nærmer seg slutten

Hovedopptaket i barnehage nærmer seg slutten

Fram mot 1. juni sender kommunen ut de siste tilbudsbrevene om barnehageplass. Alle søkere med rett på plass fra høsten av skal senest 31. mai motta tilbud.

Nå mot slutten av hovedopptaket vil enkelte få tilbud i en annen barnehage eller kommunedel enn de har søkt i. Det skyldes at kommunen har nok barnehageplasser samlet sett, men for få plasser i enkelte barnehager og kommunedeler.

Fram mot høsten skjer det alltid endringer og bytter som kan åpne for at du får innvilget bytte til ønsket barnehage. Derfor anbefaler vi at du takker ja til plassen du har fått og står på venteliste videre til ønsket barnehageplass. Dersom du takker nei, er kommunen ikke pålagt å gi deg et nytt tilbud.

Kommunens sider om barnehageopptak