3. Hurra-pris til alle skolekorpsene

Hurra-pris til alle skolekorpsene

Hurraprisen deles vanligvis ut til en enkeltperson, et lag eller en forening. I år valgte 17. mai-komiteen å gi pris til alle de 22 skolekorpsene i byen. Prisen ble delt ut onsdag 17. juni.

Hurraprisen 2020 - alle korpsene fikk pris!

17. mai komiteen har en årelang tradisjon med å dele ut Hurrapris til en enkeltperson, et lag eller en forening. Prisen går til noen som i løpet av en lengre periode har utvist frivillig samfunnsinnsats – gjennom aktivt engasjement og praktisk handling til det beste for fellesskapet. Frivillig innsats mot barn og ungdom har vært vektlagt, og prisen har vanligvis vært på 15 000 kroner.

Pris til alle

Årets feiring ble som alle husker annerledes enn vanlig, og det gjelder også Hurra-prisen. 17. mai-komiteen vedtok i år å fordele prisen på samtlige skolekorps i kommunen, og hvert skolekorps får tildelt diplom og 5 000 kroner hver.

- Dette er en pris for lyden av 17. mai. Korpsene gjør en formidabel innsats hele året, og på tross av en begrenset feiring i år viste de godt igjen i kommunedelene, sier leder av 17. mai-komiteen, Ann Sesilie Tekfeldt.

17. mai-komiteen delte ut Hurraprisen i foajeen utenfor bystyresalen.

Delt ut i bystyrefoajeen

Ettersom det naturlig nok var vanskelig å samle alle korpsene til utdeling på 17. mai ble representanter fra samtlige korps invitert til en sammenkomst i bystyrefoajeen på rådhuset i Stavanger onsdag 17. juni. Komiteen stilte selvsagt opp i bunad og finstas.

Disse korpsene fikk pris:

Eiganes skolekorps

Madlamark skolekorps