3. Lervig sykehjem stengt for besøkende

Lervig sykehjem stengt for besøkende

To ansatte og én pasient har fått påvist covid-19.

Lervig sykehjem

– Vi har en uavklart smittesituasjon på korttidsavdelingen i 7. etasje, og har valgt å stenge hele sykehjemmet for besøk inntil videre, sier Eli Karin Fosse, direktør for helse og velferd i Stavanger kommune.

Kafé Sjøsiden i første etasje holdes også stengt fram til situasjonen er avklart.

Ansatte og beboere testes nå i henhold til rutinene, og det er innført forsterkede smitteverntiltak.

Generelle smitteverntiltak ved alders- og sykehjem

Det er allerede innført smitteverntiltak ved alders- og sykehjemmene i Stavanger, på bakgrunn av den økte smitten:

• Bruk av munnbind for alle ansatte
  • Ansatte skal så langt det er mulig holde én meters avstand til hverandre under møter, rapporter og pauser.

Kontaktperson ved mediehenvendelser:
Direktør helse og velferd Eli Karin Fosse, tlf. 992 98 461.