3. Ny leder for politisk sekretariat

Ny leder for politisk sekretariat

Hanne Navdal Vatnaland er ansatt som leder for politisk sekretariat i Stavanger kommune. Hun starter i jobben i løpet av høsten.

Bilde av Hanne Navdal Vatnaland

Vatnaland har en master i sammenliknende politikk. Hun har jobbet i Stavanger kommune siden 2010, blant annet som folkehelserådgiver og prosjektleder for områdesatsingen på Storhaug. Under koronasituasjonen har hun vært fungerende leder for beredskaps- og samfunnsutvikling. Tidligere har hun jobbet i Forsvaret og helsedirektoratet.

Direktør for innbygger- og samfunnskontakt, Herbjørn Tjeltveit, sier at politisk sekretariat får en leder med god helhetsforståelse for kommunens oppgaver.

Engasjement for lokaldemokrati

- Hanne Navdal Vatnaland har mye spennende arbeidserfaring og leverer gode resultater. Hun har gode lederegenskaper, kombinert med et sterkt engasjement for lokaldemokratiet. Hun har dessuten god breddeinnsikt i kommunens virksomhet, både knyttet til politiske prosesser og saksbehandling, sier Tjeltveit.

Vatnaland gleder seg til å ta fatt på nye arbeidsoppgaver og jobbe i skjæringspunktet mellom politikk og administrasjon.

- Jeg ser fram til å legge til rette for et sterkt og levende lokaldemokrati og bygge videre på det gode arbeidet som er gjort hittil. En viktig oppgave blir å følge opp de høye ambisjonene for kommunedelsutvalgene. Jeg vil også jobbe for smidige prosesser og et godt samarbeid internt i organisasjonen, sier hun.