3. Ny næringssjef

Ny næringssjef

Anne Woie (51) er ansatt som næringssjef i Stavanger kommune. Hun starter i jobben 1. mars 2019.

Bilde av Anne Woie.

Foto: Næringsforeningen i Stavanger-regionen

Woie kommer fra stillingen som næringspolitisk leder i Næringsforeningen i Stavanger-regionen. Hun har tidligere blant annet vært finansrådgiver i Sparebank 1 SR-Bank og daglig leder i Handelsforeningen i Randaberg. Hun har master i endringsledelse fra Universitetet i Stavanger.

- Anne Woie har solid kunnskap om næringslivet i kommunen og regionen. Med sin gode forståelse for offentlig sektor, er jeg overbevist om at hun vil bidra til lokal og regional verdiskaping. Hun kjenner også godt utfordringsbildet i Rennesøy og Finnøy, og vil bli sentral i arbeidet med nye Stavanger kommune, sier assisterende rådmann Per Haarr.

- Åpne dører
Woie gleder seg til å ta fatt på nye oppgaver.

- Gjennom ulike prosesser har jeg fått mye kunnskap om lokalt- og regionalt næringsliv. Jeg ønsker å bidra til økt verdiskaping og en økt synliggjøring av kommunens næringsutvikling. Jeg vil ha åpne dører, og ser fram til å møte nye kolleger og samarbeidspartnere, sier Woie.

Næringsavdelingen har ansvar for næring og landbruk i Stavanger kommune. Ansvarsområdene omfatter kommunal- og interkommunal næringsplanlegging og utredning, bedriftsutvikling og etablering, næringsområder, og kontaktformidling, rådgivning m.m.