3. Private helseaktører tilbys influensavaksine

Private helseaktører får tilbud om influensavaksine

Stavanger kommune tilbyr i år influensavaksine til alle ansatte i Stavanger kommune. Tilbudet går også til private helseaktører som kommunen samarbeider med.

Kvinne som hoster

Bakgrunnen for å tilby influensavaksinering bredt er at koronavirus og influensavirus kan komme til å sirkulere samtidig i høst og vinter. Det kan bety mange smittede og syke. Hvis mange vaksinerer seg beskyttes risikogruppene bedre mot alvorlig sykdom. Det bidrar også til at driften kan gå mest mulig som normalt, fordi færre blir borte fra jobben på grunn av influensasykdom.

Influensavaksinering av ansatte og private helseaktører vil foregå i et nyopprettet vaksinesenter i 2. etasje i Stavanger ishall (curlinghallen) i uke 45 og 46. For at Bedriftshelsetjenesten i Stavanger kommune skal kunne bestille et tilstrekkelig antall vaksinedoser, trenger vi å vite hvor mange hos våre samarbeidspartnere som ønsker å vaksinere seg.

Hvis du er privat helseaktør og samarbeider med Stavanger kommune: Vennligst fyll ut forms-skjemaet og send inn innen fredag 22. oktober kl. 15. Skjema for vaksinebehov

Når skjemaet er mottatt får du en lenke på epost for bestilling av tid til vaksinering i vaksinesenteret. Stavanger kommune får influensavaksiner i uke 43 og 44.

Kontaktpersoner for medier:

Seksjonssjef bedriftshelsetjenesten i Stavanger kommune, Eivor Iversen Bø, mobil 470 11 346.
Smittevernoverlege i Stavanger kommune, Ruth Midtgarden, 938 18 987.