3. Kommunal helsearbeider i Stavanger fengsel smittet

Kommunal helsearbeider i Stavanger fengsel smittet

En helsearbeider i Stavanger kommune med arbeidssted i Stavanger fengsel er smittet av covid-19.

Oppdatering 10. januar: Alle testene er negative på test 2, og fengselet er nå ute av karantene.

Alle innsatte i fengselet vil bli testet som et forebyggende tiltak.

- Vi har igangsatt flere forebyggende tiltak, og vi opplever at de innsatte har forståelse for de helsebevarende tiltakene som er iverksatt. De ansatte er godt forberedt og håndterer situasjonen bra. Vi har gode planer, og har vært forberedt på denne situasjonen, sier fungerende fengselsleder Cathrine Bjåland Moseng.

Kontaktpersoner for media:

Fung. fengselsleder Cathrine Bjåland Moseng, tlf. 51733100