3. Smitte i Varden barnehage

Nytt smittetilfelle i Varden barnehage

Ytterligere en ansatt i Varden barnehage har testet positivt for covid-19.

I alt har to ansatte i barnehagen testet positivt. Den første 19. mars. 36 barn og 14 ansatte, ved to avdelinger, er i karantene.

De siste ukene har det britiske mutasjonsviruset fått feste i regionen. Smittevernavdelingen i kommunen understreker hvor viktig det er at nærkontakter overholder karantenen. De ber også resten av husstanden til de som er i karantene, om å holde seg hjemme i ventekarantene til nærkontaktene har testet negativt.

– Alle foresatte og ansatte er informert. Ved mistanke om mutert virusutbrudd, gjøres det noen ekstra tiltak for å sikre god kontroll og forebygge smittespredning, sier virksomhetsleder, June Torgersen.

Følg smitteutviklingen i Stavanger her.

Kontaktpersoner for media:
Virksomhetsleder for Storhaug-barnehagene, June Torgersen, 906 52 741.
Barnehagesjef, Monica Buvig Stenseth, 474 55 360.